Wednesday, March 17, 2010

Leader or Manager?

30 Januari 2010 dulu saya telah mengemukakan satu pandangan tentang “leadership types and quality”. Hari ini mungkin kita boleh berfikir sedikit dan menelaah semula kepemimpinan kita dan apakah kita sekarang seorang pemimpin atau seorang pengurus atau kedua-duanya. Marilah kita fikirkan bersama-sama.

Ada orang berkata “Leadership is about setting and not just reacting to agendas, identifying problems, and initiating change that makes for substantial improvement rather than managing change”.

Manakala ada orang mendefinasikan “A Manager is the person responsible for planning and directing the work of a group of individuals, monitoring their work, and taking corrective action when necessary. For many people, this is their first step into a management career.”

Di mana kita sekarang? Rujuklah lagi definasi dan ciri-ciri seorang pemimpin dan pengurus yang baik.

Berikut adalah kualiti pemimpin yang pernah saya senaraikan dahulu

Here are top ten leadership qualities:
1. Integrity.
2. Honest.
3. Dedication.
4. Giving credit where it is due.
5. A humble leader.
6. Openness.
7. Creativity.
8. Fairness means.
9. Assertiveness (is not the same as aggressiveness).
10. A sense of humor.

Look at us. Are we message delivery or leading to discovery? ramai juga bertanya “how can I become a better manger?. The question is a simple one but it has a complex answers."



Walau apapun sifat, kualiti dan ciri-ciri yang kita ada perkara asas untuk menjadi seorang pemimpin yang baik adalah kesihatan, inteligen, kuatkerja dan matlamat yang jelas.

No comments: